Chat with us, powered by LiveChat

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION

Søgemaskineoptimering (SEO) er en process som benyttes i forbindelse med at forbedre synligheden af din hjemmeside eller online shop’s rangering, indenfor SERP. (Search Engine Results Pages)

Vi forklarer her om de vigtigste elementer i SEO, for at hjælpe dig med at få mere trafik fra Google og andre søgemaskiner.

Der opereres indenfor 2 primære områder, On-page SEO og Off-page SEO.

On-page SEO refererer til alle teknikker, der kan implementeres på din hjemmeside for at forbedre hjemmesidens
placering i SERP, mens Off-page SEO refererer til alt hvad der kan gøres uden for din hjemmeside for at forbedre synligheden på nettet.

For at hjælpe dig med bedre at forstå hvordan du opnår den bedst mulige SEO på din hjemmeside, kommer der her 6 nøgle elementer i jagten på en god SEO-strategi.

SEO er opdelt i to dele

On-page SEO

On-page SEO refererer til alle de teknikker, der kan implementeres på din hjemmeside, for at forbedre dens placering indenfor SERP (søgeresultatsider)

Off-page SEO

Off-page SEO refererer til alt hvad der kan gøres uden for din hjemmeside, for at forbedre hjemmesidens synlighed på internettet.
For at hjælpe dig med at udarbejde den bedst mulige SEO til din hjemmeside, har vi nedenfor listet 6 nøgle elementer, der tilsammen udgør en god SEO-strategi

6 Nøgle elementer i en god SEO-strategi

ON-PAGE SEO

Indhold

Indholdet af en hjemmeside er det vigtigste element i en effektiv søgemaskine optimerings strategi.
[expand title=”Læs mere”]
Når du sammensætter din hjemmesides indhold, bør du overveje hvilke oplysninger der er væsentlige for kunden.
Længden af en hjemmesides indhold har betydning for både søgemaskiner og effekten af din SEO, så vi anbefaler dig at tilføje tekst bestående af mindst 300 ord, men et godt gennemsnit for en side er bedst omkring 500 ord.
Husk at jo længere indholdet er, jo bedre, men prøv at holde dit indhold interessant og relevant for dine kunder, samtidig med at du undgår gentagelser.
[/expand]

Nøgleord

Nøgleord er udtryk, som brugerne benytter i deres søgen på Google, for at finde et websted.
[expand title=”Læs mere”]
At have relevante søgeord, er et must for at blive fundet på de organiske søgemaskiners resultatsider.
Et godt søgeord, er et ord med stor efterspørgsel indenfor Google og er tæt forbundet med dit forretningsområde.
For at blive fundet i SERP skal du integrere dine søgeord i titlen på dine websider, såvel som i indholdet på dit websted.
Det er bedre at integrere søgeordene i starten af din tekst, samtidig med at integreringen ser naturlig ud og passer til dit indhold.
Hvis du blot opregner dine søgeord, er det ene efter det andet uden den korrekte integration, indenfor risikoen i at blive negativt registreret ved hjælp af søgemaskine overvågning, og din hjemmeside straffes.
[/expand]

Meta Ttitel og Meta Beskrivelse

Meta titel er titlen udgivet i SERP’erne (Search Engine Results Pages). Maksimalt kan man læse 55 tegn, i en SERP’erne.
[expand title=”Læs mere”]
En effektiv meta-titel skal indeholde dine 3 vigtigste søgeord, og definere din virksomhed perfekt, for at motivere brugere til at besøge dit websted.
Meta beskrivelsen er den tekst, der vises i SERP’erne under din meta-titel.
Denne beskrivelse skal indeholde maksimalt 150 tegn og skal også indeholde dine 3 hovedord.
Beskrivelsen skal tydeligt skitsere din virksomhed, for at tiltrække brugere til at besøge dit websted.
[/expand]

OFF-PAGE SEO

Backlinks

Det er et velkendt faktum, at mund-til-mund kan være den bedste form for reklame for enhver virksomhed
[expand title=”Læs mere”]
Backlinks er netop noget af det som kan betragtes som den vanskeligste del af SEO, idet det kræver eksterne kilder til at offentliggøre indhold om din virksomhed.
Den nemmeste måde at tilskynde backlinks til dit websted, er ved at skabe et godt indhold såvel som at offentliggøre interessante nyheder ofte, hvilket igen vil tilskynde andre til at gennemgå/snakke om din virksomhed.
En anden effektiv metode til sikring af backlinks er at kontakte relevante bloggere/hjemmesider direkte med fokus på dit forretningsområde, da det vil blive opfattet som ekstra information fra kundens synspunkt.
[/expand]

Social media

Sociale medier er en af de bedste kanaler for virksomheder at interagere med deres kunder og give opdateringer
[expand title=”Læs mere”]
Sociale medier kan være meget nyttige i jagten på at nå specifikke mål og fremme produkter samt tjenester, ved at sende interessante indhold som billeder og videoer.
[/expand]

Online kataloger

Online kataloger giver dig mulighed for at være synlig på en række hjemmesider, samt indsamle
[expand title=”Læs mere”]
anmeldelser fra dine kunder.
En god online-katalog tilstedeværelse, og positive kundeanmeldelser kan bringe mange nye kunder til din virksomhed.
Det er vigtigt at også gennemgå og reagere på negative anmeldelser om din virksomhed, da dette uundgåeligt kan påvirke dit brandbillede og afholde kunder fra dit websted og eller tjenester.
[/expand]

få en seo plan med os

TRYK HER